Codzienne zakupy i zmagania, aby starczyło do pierwszego. Jestem za biedna, aby kupować byle co. Prowadzę DG i staram się jakoś związać koniec z końcem.
Blog > Komentarze do wpisu

Pokonał mnie SYSTEM ...

Pewna partia polityczna swego czasu szukała wszędzie skutków działania UKŁADU i chyba przegapiła to, że tak naprawdę rządzi nami nie UKŁAD, a SYSTEM. W końcu mamy XXI wiek - nowe technologie są górą. Wie o tym każdy, kto ma konto w banku, korzysta z usług operatora telefonicznego,czy dostawcy internetu. "System nie pozwala" jest odpowiedzią defintywną, nieodwołalną i kończącą wszekie dyskusje.
Też się o tym przekonałam i czując się pokonana - poddałam się.
Od wielu już lat korzystałam ze służbowego telefonu komórkowego. Przyzwyczaiłam się do numeru, więc odchodząc z firmy z końcem maja br. - zabrałam go z sobą. Na początku czerwca z dokumentami cesji zgłosiłam się do salonu Operatora, podpisałam umowę - telefon stał się mój. Pierwszy rachunek wywołał u mnie zgrzyt zębów - w ramach cesji okazało się, że mój plan taryfowy jest bardzo niekorzystny. Dodatkowy problem pojawił się, gdy okazało się, że nie mogę podpiąć swojej karty Payback. Prawo to przysługuje tylko klientom indywidualnym, a ja mam plan taryfowy Firma. I nic nie da się zrobić. Pisałam o tym tu:
System dopadnie nas wszędzie?
Ostatnio zupełnie na serio zabrałam się za wyprostowywanie tego. Tym bardziej, że gdy próbowałam przedłużyć umowę przez internet - SYSTEM informował, że przez internet nie mogę i musze skontaktować się z konsultantem. No i zaczęłam wydzwaniać. Odsyłana z miejsca na miejsce w końcu trafiłam na konsultantkę, która zajęła się mną nieco dogłębniej i zgłosiła do wsparcia technicznego problem. Miał byc rozwiązany w terminie do 72 godzin - czyli do piątku, w okolicach południa. Oczywiście nie zmieniło się nic. Zrezygnowałam z dalszej drogi telefonicznej i w sobotę wybrałam się do salonu. Sympatyczny konsultant posprawdzał wszystko i potwierdził - niby jestem klient indywidualny, ale jednak biznesowy i dlatego podstawiają mi się jedynie plany taryfowe dla klientów firmowych. I zaczął wydzwaniać. Efekt? Podniosło mu się ciśnienie i zostaliśmy w punkcie wyjścia. SYSTEM nie pozwala na zmianę abonenta firmowego na indywidualnego. Czy można go oszukać? Można. Mogłabym zrezygnować z numeru abonamentowego, przejść z tym samym numerem na kartę, a po trzech miesiąch - z powrotem na abonament. Te 3 miesiące to też wymagania systemowe.
Poddałam się. Zamiast taryfy Delfin (dla klientów indywidualnych) zmieniłam plan na taryfę Korzyści Optymalne (dla firm), podpisałam nową umowę i dostałam nowy aparat. Cóż, podobno oferty biznesowe są korzystniejsze. Póki co - to bacznie się przyglądam.
Jedno trzeba przyznać - już po kilku godzinach SYSTEM wysłał mi SMS-a, że mój nowy plany taryfowy już jest aktywny.

poniedziałek, 20 września 2010, marzatela












Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2010/09/20 10:26:31
"SYSTEM nie pozwala na zmianę abonenta firmowego na indywidualnego"
Podobnie jest w Erze. Chciałem tam przenieść numer, ale po informacji, że gdybym zmienił typ konta z ind. na firmowy jest to jednokierunkowa operacja.
-
2010/09/20 14:09:43
Cóż, w ub.r. albo 2 lata temu gdy klienci masowo odchodzili z Plusa (zmiana regulaminu), to mój ojciec wynegocjował wreszcie po 1,5 roku przepisanie nr tel z firmy na niego jako osobę fizyczną (on był właścicielem firmy!). Wcześniej ów SYSTEM nie pozwalał...
-
Gość: gość, *.chello.pl
2010/09/20 18:43:54
SYSTEM! Kocham wszystkie systemy :)
-
2010/09/20 18:55:58
System dziś jest taki, jutro inny, więc prawdę mówiąc nie zajmuję sobie tym głowy. Pamiętam natomiast, które firmy, jak mnie traktowały. Wcale nie chcący :) przeszłam przez kilku operatorów i stwierdziłam, że Era jest najbardziej przyjazna.
-
2010/09/20 22:50:18
@Mateusz
System jak widać jest ponad operatorami. Ja nie mam Ery. Plusa też nie.
-
2010/09/20 22:55:38
@krolowa.mieczy
Poprzednia umowa wygasła, więc też moglabym postraszyć zmianą operatora. Tak naprawdę jednak tego nie mogę zrobić, gdyż utrudniłabym kontakt innym. Większośc moich znajomych i rodziny też jest u mojego operatora.
-
2010/09/20 22:56:50
@gość
Podlizujesz się i liczysz na to, że SYSTEM zrobi dla Ciebie wyjątek?
-
2010/09/20 22:58:07
@avianca
Podobno lepszy stary wróg niz nowy przyjaciel :)
Ja nie mogę zmienić operatora - znajomi przestaną do mnie dzwonić.
-
2010/09/21 07:13:17
Powinniśmy unikać zaprzyjaźniania się z systemem.

Piszesz: "Od wielu już lat korzystałam ze służbowego telefonu komórkowego. Przyzwyczaiłam się do numeru"

To tylko ciąg cyfr bez znaczenia. Nie warto się zbytnio przywiązywać.

Piszesz: "nie mogę podpiąć swojej karty Payback"

Staram się unikać systemów śledzenia moich zachowań konsumenckich, a w hipermarketach podaję przy kasie zmyślone kody pocztowe.
-
2010/09/21 07:50:59
@testeq
Pewnie, że numer telefonu to tylko ciąg cyfr. Problem w tym, że dla wielu moich znajomych jednoznacznie mnie identyfikuje. Być może, że wiedząc jakie wyszły z tym problemy - odchodząc z firmy nie brałabym go z sobą, ale stało się. Teraz zmiana nuemru nic mi nie da, a do innego operatora nie bardzo mogę się przenieść. Więszosć z moich znajomych i rodziny ma telefony w tej samej sieci, znaczna cześć - w tejże sieci dzwoni za darmo.
Z karty Payback korzystam. Masz rację, że pozwala to na śledzenie moich zachowań konsumenckich, ale jeżeli Realowi potrzebna jest wiedza - ile i jak często kupuję ryż, papier toaletowy czy pastę do zębów, a w zamian za uzbierane punkty daje mi co jakiś czas bony na zakupy - to jest to cena, którą jestem w stanie zapłacić.
-
Gość: Maja, 212.160.139.*
2010/09/21 10:29:16
Dziwne... Dwa lata temu w Plusie chyba system nie działał, bo po cesji na mnie telefonu firmowego podpisałam umowę na taryfę indywidualną.
-
2010/09/21 10:43:35
mnie też wkurza działania tego całego "systemu" - jedyną receptą jest unikanie z nim kontaktu, staram się ograniczać te "spotkania". wiem, że dziś ciężko życ bez telefonu czy internetu, ale jesli tylko masz okazje to wyłącz telefon, rozłącz internet. pomaga :)
-
2010/09/21 19:58:29
@Maja
Może akurat się zawiesił? :)
-
2010/09/21 19:59:44
@AnnaTaylor
Na chwilę - tak. Na dłuższą metę się nie da.












ministat liczniki.org